Loading...
Etapa 1 – Prevenire2017-01-19T15:28:54+00:00

De ce prevenim?

Omul de la valoare la produs

Cât costă o persoană? Dacă ar fi să estimăm valoare unui om în euro cât credeți că ar costa? Ați spune atunci fără nicio rezervă că ființa umană are o valoare inestimabilă și, în consecință, nu poate fi transpusă în bani. Totuși, din cauza unor practici ilegale, o persoană poate fi tranzxacționată pentru 70€. Omul, devenit produs, în multe cazuri poate fi vândut de 3-4 ori. Acesta industrie ilegală este recunoscută ca fiind “sclavia modernă” și angrenează circa 35, 4 milioane de persoane pe piața neagră, având un venit în de 411 milioane dolari în fiecare zi! Conform organizației Free the Slaves, 78% dintre victime sunt traficate în scopul muncii forțate și 22% sunt exploatate sexual.

Vânzarea de carne vie în țară

România – țara cu cele  mai multe victime ale traficului de ființe umane din Europa

România este țara care are cele mai multe victime ale traficului de ființe din Uniunea Europeană, cu numărul cel mai mare de persoane exploatate în Spania și Italia. Motivele pentru care atât de multe persoane cad în cursă, au legătură directă cu nivelul de educație la care au acces românii și calitatea vieții. Este cunoscut faptul că țara noastră se află pe primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește rata sărăciei, cea mai vulnerabilă regiune fiind Moldova, motiv pentru care o mulțime de persoane ademenite de mirajul unei vieți mai bune, ajung victime în rețelele traficanților. 

Potrivit raportului ANITP pe 2014, majoritatea victimelor provin din categoria celor ce au 5-8 clase și 9-12 clase și astfel problema nu este doar lipsa de securitate a oamenilor cu un nivel de educație scăzut, ci și a tinerilor care, actualmente, își fac studiile în școli. Este îngrijorător, de asemenea, și faptul că recrutorii nu sunt doar așa-zișii capi de rețea, ci, în mod special, persoane cunoscute, cazurile fiind de aproximativ 13 ori mai multe decât numărul de cazuri în care proxeneții se fac vinovați de violarea drepturilor omului. Prin urmare, șansele de a fi prins într-o astfel de rețea sunt semnificativ de mari.

Ce putem face?

Stay Free – o soluție pentru prevenirea traficului de persoane

Pentru a preveni extinderea problemei, una dintre soluții ar fi informarea populației din zona de risc, astfel încât aceasta să poate lua măsuri de prevenție împotriva traficului de ființe umane. În acest sens, Asociația Valoare Plus, organizație non-profit cu sediul în orașul Bacău, va desfășura un proiect pe o perioadă de doi ani, asumându-și în acest timp informarea a peste 16.000 de liceeni din cele opt județe ai regiunii Moldovei. Proiectul își propune crearea a cel puțin 160 de grupuri de suport în licee, care vor avea drept scop informarea elevilor despre traficul de ființe umane și identificarea victimelor. Mai mult de atât, Asociația își propune să identifice în fiecare județ avocați care să asigure asistență pro bono pentru câteva cazuri de trafic ființe umane. Prin intermediul proiectului Stay Free, membrii asociației vor crea o rețea vastă de tineri, grupuri de suport care vor activa în acest domeniu și vor contribui la stoparea piețelor negre și, prin urmare, la descurajarea acțiunilor criminale.

Vom informa elevii acestor licee, pentru ca astfel de cazuri precum cel din Berevoiești, Argeș să nu se mai repete. 

                             Liceu vizat pentru parteneriat StayFree    Etapa 1 a proiectului     Etapa 2 a proiectului     Etapa 3 a proiectului

Mitul 3. Căsătoria cu un străin – un bilet norocos în rai.

By |January 4th, 2017|Categories: MituriPrevenire, Prevenire|Tags: , , , , |

Chiar și în propria țară, căsătorindu-te, niciodată nu știi cum se întoarce viața. O căsătorie fericită are anumite condiții: iubire reciprocă, respect, interese comune etc. Căsătorindu-te cu altă persoană, te confrunți cu altă cultură, obiceiuri,

Mitul 4: Dacă agenția de recrutare își face reclamă în presă, înseamnă că aceasta este legală

By |January 5th, 2017|Categories: MituriPrevenire, Prevenire|Tags: , , |

Nu trebuie să crezi necondiționat în toate anunțurile din ziar. Fiecare om sau companie poate publica un anunț în ziar. Editorii nu verifică licența companiilor sau veridicitatea anunțurilor. Așadar, o companie legală și alta falsă